Bahaya LIKE DI FACEBOOK

Assalamualaikum. 

semoga sihat sejahtera di samping orang tersayang .
dah tengok tajuk atas tu ? TAKUT tak korang kalau dapat dosa kering ? alahhh. dosa percuma tu. 
cam contohnya korang mengumpat kawan korang sendiri la.. kat situ dah dapat dah dosa kering . even korang tak nampak pun, dosa itu tetap tercatat dalam buku amal korang .
sekarang nie banyak betol kan 
para BLOGGER buat segmen dan jugak contest ? 
tak payah cakap, memang ade je,. tiap-tiap hari akan ada yang akan post pasal mende tu, tapi bukan hana nak cakap itu salah yerkk.. NO. NO . NO.  cuma adakah ianya itu mendatang kan kebaikan atau keburukan ke atas kita ? 

Sebenarnya al kisah nya macam nie. 
hana ade lah terbaca kat FB tadi pasal like-like gambar orang yang tak tutup aurat. 
tak di nafikan dulu hana memang suka like gambar-gambar kawan-kawan hana.. dan yang paling malangnya hana pun ade "terlike" gambar kawan yang tak tutup aurat jugak . tapi tu dulu. sekarang tidak lagi. 
so hana berharap korang jugak jangan jadi cam hana dulu okay. nak like tu boley,tapi jangan la kita LIKE gambar yang tidak tutup aurat pulak. kan BERDOSSAAAAA nama nya itu. even kita nampak perkara itu perkara kecil sahaja pun kan . 




Ini prlu perhatian..skrg mlalui pelbagai contest, org yahudi nk sesatkn kite..ingt x sumpah iblis??..syaitan telah bersumpah di depan Allah memperdayakan manusia supaya melakukan kejahatan serta keburukan, melanggar perintah Allah dan Rasul-Nya, malah hingga sanggup mengatakan sesuatu yang tidak benar terhadap Allah dan ia adalah satu-satunya musuh manusia sejak awal kejadian manusia (Nabi Adam a.s.) lagi..Keadaan itu akan berterusan sehingga Hari Kiamat..nauzubillah..:(

Allah s.w.t berfirman yang bermaksud :

"Berkata (Iblis)Oleh sebab Engkau telah menghukum aku sesat,maka demi sesungguhnya aku akan mengambil tempat menghalangi mereka dari jalan Mu yang lurus;kemudian aku datangi mereka dari hadapan serta dari belakang mereka dan dari kanan mereka serta dari kiri mereka;dan engkau tidak akan dapati kebanyakkan mereka bersyukur."(Surah : Al-A'raf 16&17)

Berkata (iblis)"Wahai Tuhanku!Oleh sebab engkau telah memutuskan bahawa aku sesat,aku pasti akan menjadikan mereka memandang baik(segala maksiat dan keingkaran)di muka bumi ini,dan pasti aku akan menyesatkan mereka itu semua"(Surah : Al-Hijr 39)

Allahlah yang menciptakan kita!Dan Allah jugalah telah menciptakan syaitan!Di sini,Allah sendiri yang memberitahu kita bahawa syaitan ialah musuh kita yang nyata.

so, if kita like..brmkna kita mnyokong.. =) .. saham dosa kira akan dpat sme slagi kite xpdam..allahua'lam..sbb kdang contest2 ni mlibatkn xttup aurt ngn smpurna.. nauzubillah saham free..wlaupn itu seKECIL2 hal..ia boleh mnjdi seBESAR2 hal d akhirt nnti..allahua'lam..jadi, brhati2lah..sblom mngeLIKE.. ;).. 
*if ade trima chat suh like apa2..abaikan aje..jika brmnfaat, truskn..

jom muhasabah diri! ^_^ ♥
insyaAllah..



19 comments:

  1. dah lama dah kak sally takde like-like gmbar org...sebab ade baca satu artikel yg macam hana tulis ni...

    nauzubillah...mintak di jauhkan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama lah dulu ngn hana. skrg dah tak buat dah..

      Delete
  2. memang kena berjaga2 lepas ni... subhanaAllah..... free2 je buat dosa....

    ReplyDelete
  3. tu la akn, kita pun xsedar.. pasne ke hati2 la cikit kan..

    ReplyDelete
  4. Btol tuh hana . Pyka suka entry nie . Pyka pon dah mula nak tutup aurat dah . Nak brubah ke arah ke baikkan lepas nie . Insyaallah akan tukar semua gmbar2 yg tak tutup aurat tuh . Nak berubah . InsyaAllah . Tapi tuh la bila kita nak brubah mula la mulot2 busuk duk persoalkan mcm2 . Skit pala mcm nie .

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah.. takpe sis. slow2 je la.. hiraukan sahaja orang yg mulut busuk tu ;)

      Delete
  5. assalamualaikum lady....yer la takut juga ni...;)

    ReplyDelete
  6. betul lah tu.... terimakasih kerana menulis isu ini
    share gambar artis kat blog yang tidak menutup auraT ATAU promosi drama/filem yang pelakonnya tidak menutup aurat pun sama juga keadaannya..kita ada saham

    kita ni manusia biasa, tengok juga benda2 tu...tapi kalau kita tengok, itu urusan kita sendiri, kalau kita share promosi, saham dgn org lain yang tengok selepas baca entri kita pun ada juga.

    ReplyDelete
  7. terima kasih ye hana sebab mengingatkan.. sebelum ni memang tak tau.. main like je..

    ReplyDelete
  8. nice sharing...heee..follow sini

    ReplyDelete
  9. Betul tue...tak elok like yg bukan2...kiranya tue cam kita sokong dorang buat begitu...

    ReplyDelete
  10. owh, terima kasih tuk peringatan ini :)

    ReplyDelete
  11. FD tengok gambar perempuan yg tak tutup aurat ni, mampu tengok je lah. malas nak like :)

    ReplyDelete
  12. betul gak tu..sib baik saya bukan jenis kaki yang bukan like sesuka hari..tapi kalau kita like sebab lain macam mana??ntah2 orang tu like sebab gmbar tu kat kedai makan yg dia suka ker..hmmmm

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  13. Ya Allah, akak dulu mmg sukaaaaaa sgt like benda cantik2 di mata duniawi huhu.. nak kena unlike balik ke cane? kalau tak ingt kita dah like apa cemana? huhu byk tanye pulak sbb takot dosa kering je T_T

    ReplyDelete

hello bloggers!
hope you are enjoying visit my blog
you can ask anything to me~
^_^ hanna ^_^