Ayat Pengasih- Bolehkah?


selamat petang to all bloggers! 
hari nie cuaca di terengganu sungguh mendung. mungkin nikmat ALLAH akan turun membasahi bumi nanti. alhamdulillah.. 

tadi hana jumpa kawan hana.. dah lama tak jumpa kowt. RINDU! 
sambil-sambil borak-borak kan, kawan hana yang sorg tu tanya kat hana 
"mcm mana nak suruh orang yang kita sayang , syg balik kt kita? " 
aikkk =='. nampak tak permainan dia tu? HAHA. tak boley blah kan punya soklan.. dia ingat hana nie budak fakulti agama ke ape? 
hana fakulti computer la mak cik! silap orang betol tanya soalan.. tapi apa yang hana boley cakap kt sini ialah kita tak perlu nak taruh harapan kt org yang hanya anggap kita sebagai kawan.. 
cari je orang lain. macam dah takde orang lain je kt dunia nie.. tapi jawab dia.. apabila hati dah sayang, semua orang hanya nampak muka dia je . WHAT THEEEE.. lawak btol.. 
nampak gayanya memang cam nie la gaya orang yang jatuh cinta kan? pelik . pelikk. pelikk.. 

nie belum sampai kemuncaknya lagi tau. nak tahu apa yang memeranjatkan lagi?? 
dia boley tanya ada tak ayat pengasih? weyh.. yang nie la bahaya taw.. sangat bahaya.. 
kalau guna ayat al quran bagus la.. tapi kalau guna jampi yang entah pape cam ne? boley jadi khurafat tahu ~ 

dulu nenek hana pernah ajar hana, tapi hana tak amalkan pun. dia cakap ayat nie untuk orang supaya org yg benci kita boley jadi sayang kt kita, yang nak marah, tak jadi marah,. sebenarnya banyak lagi. tapi yang hana ingat hanya lah~ 
  • surah yusuf . 
  • surah ar -rahman
  • surah yunus. 
tu je lah yang hana tahu.. tapi korang. betol hana cakap, jangan mainkan perasaan orang cam tuje. BERDOSA !! kerana orang yang main-main nie akan dapat balasan dia balik.. wajib kahwin dengan dia kalau si dia dah termakan.. 

tapi ayat atas nie tak mujarab kalau orang tu tak solat 5 waktu okay dan tak mengaji. ye la. tiba-tiba je nak baca ayat atas nie. mengaji nye tidak~ say GOODBYE la yerk! 



5 comments:

  1. wah..siap mintak ayat pengasih lagi..hehehehe..

    terima kasih jugak tau sebab kongsikan ayat2 apa yang boleh dibaca :)

    ReplyDelete
  2. hahaa ;) tu la manusia.. hee. no hal la. hana share ape yang hana tahu je .

    ReplyDelete
  3. x payahlah gune bende tu semua..terus terang elok2 kan bagus kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaa. mybe malu yg sgt menebal kowt , hahaa..

      Delete

hello bloggers!
hope you are enjoying visit my blog
you can ask anything to me~
^_^ hanna ^_^