:: Kenalan baru ::

okay la.. entry hana pada kali nie memang istimewa siket. kerana ada orang yang special dalam entry nie taw.. 
betol la orang cakap, kalau kita nie baik, kita akan jumpa orang yang baik .. ALLAH akan utuskan orang yang baik untuk berada di samping kita .. 
bagi hana, walaupun hana belajar di unisza, yang orang lain sering pandang rendah , hana selesa . rasa tenang berada di sini.. mungkin ALLAH tahu kemampuan kita kan . jadi tidak perlu bersedih . mungkin ada hikmah disebalik nya . dan hana telah temui hikmah nya .. 
mungkin orang yang tak tahu atau kurang tahu akan kelebihan belajar di TERENGGANU nie . 
bukan nak promote negeri hana , tapi nie la kebenaran dia.. 

Semenjak hana belajar di sini, hana rasa ketenangan dan ilmu senang nak masuk dalam kepala .. kalau ada orang tanya kenapa? 
YESS! hana akan jawab, kerana kat sini amat jarang kalau kita nak tengok lelaki dan perempuan berdua-duaan. hana masuk di sini pada 3.9  .  pada hari mula2 masuk, hana dah nampak tempat nie akan banyak merubah aku " bisik aku dalam hati" . dan memang betol . di sini hana temui apa yang hana cari selama ini.. iaitu KETENANGAN & KEBERKATAN..

Hana juga temui "housemate" yang BAIK HATI, SPORTING habiss la.. 
dulu masa hana kat matrik, susah nak jumpa yang cam nie .. yang selalu tegur menegur kalau ada kesalahan.. kitaorang diibarat macam family yang kecik.. 
dalam satu rumah ada 10 orang tuan puteri lagi cantik dan rupawan .. 
sesiapa yang melihat mesti tertawan . ceeewaah~ 

meh sini hana nak habaq maii .. nie la roomate hana ;) 

nama manje nye ijah ~
yang pakai shawl tu okay . cantik kan? nie la awek kelate.. 
ada kawan hana cakap yang dia nie budak fakulti islam ;) 
hana dengar gelak kowt~ memang tak boley blah.. jauh tersasar dari kos sebenar ;) nie la teman hana untuk bersembang dan bercerita.. dia nie jugak, cam ustazah taw ;) acu try test bab kawen~ hehe.. konpem ley jawab~ HEHEE.. 
dia nie kalau korang nak tahu, budak pandai nie taw ;) siyes gua tak tipu . tiap2 malam hana dah tido, dia masih lgi study. jeles tengok dia~ tapi semalam, ingatkan dia buat esaimen, rupanyaaaa .. teng.. tengg. tenggg.. 
peminat no 1 RUNNING MAN


yang tengahh tu okay ~ mata tu tak payah la nak melilau sangat ;) tahu la dorang nie comey ;) 
yang tgh tu nama sweet nya ummie ;) 
dia nie rajin orang nya ;) selalu je jadi mak2 kitaorang yang tak pandai nak susun2 kasut dan bab-bab kemas rumah nie ;) memang beruntung la sapa yang jadikan dia isteri. 
mesti korang tertanya kan ? knp ijah ada sekali ? 
WELL. ijah tu kawan forever after ummie sejak dari matrik lagi .. memang tak ley dipisahkan . dimana ada ijah, disitu ada ummie ;) 


nie pulak akak senior okay . 
sangat la sporting ;) cam rasa nak g genting pun ada ~ mesti kalau korang tengok dia nie cam AYU sleeping je kan? sebenarnya .. hanya orang yang kenal dia je yang tahu cam ne.. 
nie namanya khalijah~ dah ada orang taw! dont play2 ;) HEHE. pasal akk nie, memang hana suka. banyak persamaan antara kami. mungkin lahir pada bulan yang sama iaitu APRIL. dan ramai jugak yang menganggap akk nie kakak kandung hana ? entah cam ne la dunia hana nie kalau ada kakak kan ? mesti kena buli je . cam adik tiri je la~ 


yang ceria nie la rumate kepada puteri di atas. nama nya faiqah.. budak fakulti food tech~ budak terengganu jugak . 
sangat la busy orang nya .. siang malam keluar je .. bukan keluar dating okay . keluar belajar.. 
dia nie pun rajin baca buku.. kalah la aku nie yang rajin mengadap MUKA BUKU je ;) HEHE.. 


 yang manis lagi cun nie ialah tata ;) 
budak sabah bah~ hehe.. nie jurusan undang-undang taw . bakal menjadi lawyer yang famous amous nanti taw ;) nie pun seorang yang sangat2 busy ;) siang malam lewat balik study.. kadang-kadang nak jumpa dia pun susah dalam sehari .. tetapi tetap senyum walau dalam keletihan . banyak ajar hana bahasa sabah ~ sebenarnya teringin nak g sabah . nak g gunung kinabalu cam cerita "DEJAVU DI KINABALU".. 
Boley buat aksi cam tiz zaqyah siket ;) hehee.. 


fokus pada gambar yer ;) yang nie puteri yang berasal dari negeri jelapang padi ;)
hah ! siapa yang tahu kat mana ? kembangkan hidung anda :P. 
nama comel dia azi :) seorang yang aktif dalam SUKSIS.. 
tak tahu apa itu suksis? tanya Mr Google ;) rajin dia nie ;) seorang yang perahsia jugak kowt ;) kerana jarang bertemu dengannya ;) susah nak korek rahsia ,. HEHE. 

yang 3 orang lagi hana tak dapat nak cerita kerana hana xde lagi FB diorang . tapi hana nyatakan kat sini yang selebihnya ialah mierah, kritha dan jugak kak wa

kiranya rumah hana nie macam-macam ragam la boley jumpa . nak yang mana ? semua ada.. bak kata astro, macam-macam ada~ tinggal nak pilih je ;) nie la yang hana suka kalau duk sini ;) BEST sangat.. harap lepas nie kitaorang akan lebih rapat lagi . 

itu je la yang hana nak cerita pada korang , insyaallah esok hana akan ceritakan pasal budak-budak SOFTWARE pulak ~ nantikan sambungan nye . 




13 comments:

  1. comel2 belaka...masa study memang mcm kawan kita leh jumpa :)

    salam kenal...ayie follow hana ^__^

    ReplyDelete
  2. hehe..smoga prsahabatan kalian kekal hingga akhir hayat ^__6

    ReplyDelete
  3. kalau lelaki dan perempuan tidak berdua2an, memang ilmu sangat2 senang nak masuk.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhuh ;) yang nie paling hana suke ;) memang senangg nak masuk sebab tak buat maksiat ;)

      Delete
  4. Moga persahabatan kalian berkekalan...

    ReplyDelete

hello bloggers!
hope you are enjoying visit my blog
you can ask anything to me~
^_^ hanna ^_^