:: Nasihat Untuk Orang Bercinta ::

selamat malam semua.. 
demam2 nie dah lama tak post entry.. 
tajuk dia best.. 
entry nie pun sempoii bahasa je ;) hehe.. 
harap korang ley ambil pengajaran ;) 
termasuk la hana sendiri yang banyak kekurangan ini ;) 
yang nie hana tulis sendiri kerana terjumpa secebis nota kecil daripada seorang guru semasa sekolah menengah dulu ;) CIKGU AMIR. 
  • Jangan dirimu biarkan kemanisan bercinta itu "dihirup " sebelum dirimu bernikah dengannya.
  • Bercintalah dengannya sekadar sahaja, kelak bimbang dia bukan jodohmu. 
  • Jikalau dirimu ingin berbahgia seumur hidup, maka tahanlah dirimu sebelum dirimu sah menjadi miliknya.
  • Jikalau dirimu mencintai dirinya, maka binalah asas perkahwinan berlandaskan syariat-Nya.
  • Kebahagiaan yang dirimu lihat sebelum nikah hanyalah PALSU belaka, yang sebenar adalah selepas nikah.
  • Jikalau dirimu ingin yang terbaik untuk pasangan mu, maka dirimu dahulu lah yang mesti menjadi yang terbaik. 
  • Membina keserasian antara kalian bukanlah dengan cara "berdating" cukuplah sekadar mengetahui apa yang perlu dirimu ingin tahu.
  • Bercintalah untuk mencapai cinta-Nya.
  • Jika dirimu masih belum bercinta, maka tahanlah dirimu untuk bercinta sehingga dirimu yakin cinta itu membawa ke alam perkahwinan.
  • Jangan biarkan nafsu dan cintamu sehingga tidak diterima oleh ALLAH, kelak ALLAH akan tarik kebahagiaan hidupmu. 

sekadar itu lah yang hana ingin kongsikan kepada semua pembaca sekalian.. 
secebis nota itu sungguh bermakna buat diriku.
terima kasih cikgu~



7 comments:

  1. baik jd macam org buat vid ive been proposed tuh.. lg baik ^^

    ReplyDelete
  2. semoga kita mendpt manusia yg btl2 menyintai kita hingga bwa kita ke syurga...amin

    ReplyDelete
  3. @♔Lady Ainaa♔insyaallah.. nak dpt yg terbaik, kita semestinya menjadi yg terbaik dahulu ;)

    ReplyDelete

hello bloggers!
hope you are enjoying visit my blog
you can ask anything to me~
^_^ hanna ^_^