:: Cukuplah Aku Mencintai dalam Diam ::

apa khabar semua? 
hana harap sihat sejahtera di samping orang tersayang.. 

entry hana kali nie cukup ringkas.. 
mencintai dalam diam.. 

korang pernah tak suka kt seseorang, tetapi korang tak berani nak cakap kt dia..
mungkin korang malu, takowt cinta di tolak.. 
tapi bg kawan2 hana sendiri..diorang ckp law korang suka kt sape2, terus terang je.. 

hana nk mintak pendapat korang la.. 
hana bg situasi ep.. 
ada 3 karakter.. si A,B,C.

Pada mulanya, si A dan B nie kawan baik.. diorang tak pernah gado2.. 
makan sama2, pergi jalan sama2, law ikt kn sume aktiviti semua di lakukan bersama- sama.. 
tapi pada suatu hari... datang la si C.. kedatangan C nie menyebabkan si A dan B bergaduh kerana masing2 sukakan si C nie.. diorang tak pernah cakap pn kt si C nie yang diorang sukakan dia.. 
tapi kerana hangatnya cinta si A pada si C, si A terus berterus terang pada si C nie.. 
jadi si B melepasssss la.. kasihann.. 

soalan nya : law korang jadi si B tu, korang akan berterus terang tak cm si A tu? 

tapi setakat yang hana pernah dengar la, 

masa tu dalam rancangan AL-QULIYAH. ustaz ada mengatakan bahawa
sekiranya kita menyukakan seseorang, tetapi kita tak pernah cakap kt dia,
sepanjang kita suka dia tu la kita akan dapat pahala.. 


Kalau kita sukakan seseorang,
jangan beritahu si dia.
Nanti Allah kurangkan rasa cinta padanya
Tapi luahkan pada Allah,
beritahulah Allah.
Allah Maha mengetahui siapa jodoh kita ..

Cintai Dia Dalam Diam,
Dari Kejauhan Dengan Kesederhanaan & Keikhlasan


p/s: * nak jadi pemalu agak2 la kn.. kalau dalam zaman sekolah menengah tak pe la jugak nk pendam pn.. 
tapi kalau da umur 30++ pemalu jugak.. tak berkahwinn la korang. ngee~ 
*pemalu tu perisai diri.. 




3 comments:

  1. kdg2 sukar nak luahkan walaupun hati kata nak... hee

    ReplyDelete
  2. mungkin jugak sebab takut di-reject..huhu

    ReplyDelete

hello bloggers!
hope you are enjoying visit my blog
you can ask anything to me~
^_^ hanna ^_^